Reisedeltakere: Birgit Nesheim, Synnøve Nesheim og Caroline Løftingsmo.

mandag 28. mars 2011

Siste nytt fra vest

USA er over; vi gleder oss til å komme til Frankrike! Forresten, tusen takk til Torgeir som skal kjøre bilen min fra Tromsø til Oslo! Og Espen som kjører fra Oslo til Font! Hurra!

Gud hvor vi gleder oss til å kjøre en bil som faktisk virker! El Storm Chaser bryter sakte men sikkert ned foran øynene våre, og vi har nå bestemt oss for å drepe den før vi stikker. Uff og uff. Det ligger dammer med transmission fluid og andre væsker under bilen hver gang vi har stått en plass mer enn ti minutter. Jaja...

Eirik fikk dessverre ikke gjort noe de siste to dagene han hadde igjen her. På hans nest siste dag stakk vi opp til Buttermilks og prøvde oss på litt buldring, men herregud det var kaldt! Så vi buldret i to timer før vi stakk ned på Starbucks og koste oss på Internettet. På Eirik sin siste dag, samme dag som han skulle ta fly fra Mammoth, prøvde vi igjen. Vi kjørte opp til Buttermilks for å sjekke ut forholdene, til tross for at det høljet ned med regn i byen, men oppe med steinene hadde regnet dessverre blitt til snø, og det lå allerede et ganske dypt lag på bakken, så vi ga opp.

Vi fant ut at selv om det var mange timer til Eirik sitt fly gikk, så kunne vi kjøre de 40 minuttene opp til Mammoth med det samme, bare for sikkerhets skyld. Vi hadde nemlig hørt noen rykter om flykanselleringer og dårlige værforhold. Hvorfor vi ikke bare ringte opp til flyplassen og spurte om flyet var kansellert, det vet jeg ikke... Det viste seg i midlertidig at vi hadde rett i våre bekymringer. Da vi kom opp til flyplassen kunne damen bak skranken fortelle oss at ingen av dagens fly hadde tatt av, og sannsynligheten var liten for at Eirik sitt kom til å lette. Jaja, da var det vel bare å sette seg inn i vraket vårt og kjøre de 5 timene til Los Angeles. Med hjertet i halsen.

Men El Storm Dritt klarte det faktisk! Vi kom oss til LA og fikk sendt Eirik av gårde til flyplassen morgenen etter. Så var vi i LA igjen da… Hva for noe morsomt skulle vi finne på denne gangen? Jo, vi valgte å holde oss inne på motellrommet hele dagen med TV og mat på døra. Bare da vi ikke fant noen plasser som leverte milkshake på døra, så vi oss nødt til å ta turen til nærmeste IHOP. Jeg tror vi var litt underernært på innetid.

Neste dag dro vi til Hollywood, og det sugde… Bortsett fra da vi så stjerna til Arnold Schwarzenegger, det var kult. Så kjørte vi tilbake til Bishop, men jevnlig påfyll av transmission fluid og hjertet i halsen.

Da vi våknet neste morgen var vi klare for å støte hardt, vi hadde jo ikke buldret på en evighet! Dessverre var været dritt, det regnet som faen… Det var da jeg fikk den geniale ideen om å gå på the gym og trene styrke! I to og en halv time uten pause! Ja, det viste seg jo dagen etter at det ikke var en så god ide allikevel. Været var perfekt igjen, men herregud for en gangsperre! Jeg og Synnøve måtte gi opp etter bare noen få timer. Caroline hadde tydeligvis ikke gitt alt på treningsstudioet, så hun klarte å fortsette. Senere på dagen dro vi opp til campingen vår og fant teltet vårt samlet i en liten klump på bakken. Vi sov i bilen den natten.

Ellers har vi vært med alle de andre nordmennene (Ida, Bjørn Håkon, Jørgen, Ingeborg, Ida, J-Fred og Rolf) på en Thairestaurant som er plassert inni en flyplass. Maten var god, og du kunne ta med egen drikke. Vi har også hatt en dag hos frisøren; hun var ikke så veldig flink så man ser ikke så stor forskjell, men Synnøve fikk i alle fall børstet håret sitt! Vi har også hatt vår siste buldredag i USA i dag… Det ble en veldig fin dag, og alle tre toppet ut superhighballen East Arete på Grandma. Den er ikke gradert med buldregrad, men med taugraden 5.10; det vil si at den er veldig lett, men også veldig høy! Hvor mange meter? Jo, det skal jeg fortelle deg! Eh… Nei, forresten, det skal jeg ikke…

Akkurat nå holder vi på med pakking og rydding av bilen. Det er et helvetes slit! At det går an å ha så mye dritt samlet inn i en bil! I det siste har den vært så rotete at det faktisk er dårlig plass til bare oss tre! Og dette er en van! Utropstegn!

Her kommer noen tips og nyttig informasjon for deg som kanskje har tenkt deg til USA:

-       De har porsjonsnus her, men de er litt større enn i Norge. Grizzly er best. I Camel og Copenhagen er det masse sukker, så de smaker dritt

-       Det er faktisk masse sukker i en her del annet også, for eksempel Beef Jerky. Det smaker også dritt.

-       Budwiser er den billigste ølen, men vi har blitt fortalt at det bare er hillbillies som drikker det; vi har derfor gått over til Tecate som smaker helt ok.

Og der har dere alt vi har lært i løpet av de siste tre månedene. I morgen drar vi til LA, og på fredag drar vi til Frankrike. Rull Bilder!

Eirik går Babeurre Short V11

Mongo

Mongohaug

Eirik sin siste dag

Vi fikk truser i gave hos J-Fred
Hollywood

Ripley's believe it or not

Vi fant Arnold

Mongo

Teltet vårt...

East Arete

East Arete - ikke så høyt som det ser ut som